X
Menu
MENU

Kjøpsbetingelser

Bestilling

Bestillinger gjøres på www.olivenlunden1830.no Vi har ingen minimumsbeløp ved bestilling. Bedriftskunder bes sende e-post til info@olivenlunden.no for å legge inn bestillinger.

Vi leverer ordinære nettordre kun i Norge.

Når vi har mottatt din ordre, sender vi deg umiddelbart en ordrebekreftelse per e-post. Vi anbefaler deg å kontrollere ordrebekreftelse og ta kontakt med oss så snart som mulig dersom den ikke samsvarer med din ønskede bestilling.

Vi har et rikholdig lager og er sjeldent utsolgt for varer. Dersom det allikevel skulle skje at vi er utsolgt for en vare du har bestilt, vil denne varen bli slettet fra din bestilling og du vil få beskjed om dette og få mulighet til å endre din ordre. Vi behandler ikke restordre.

Priser

Alle priser er i norske kroner og er inkludert merverdiavgift (mva). Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkluderer alle utgifter forbundet med kjøpet.

Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer i vår nettbutikk. Vi gjør også oppmerksom på at tilbud i nettbutikken ikke nødvendigvis vil være gyldig i våre butikker. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål slik at vi kan gi deg best mulig hjelp.

Personopplysninger

Olivenlunden behandler persondata i henhold til Lov om Personopplysninger.

Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne registre.

Betaling

Kortbetaling med VISA og MasterCard er en rask og trygg betalingsmåte. Vi har også Klarna Checkout og Vipps.

Når du betaler med kort belastes ikke din konto før pakken er sendt. Frem til pakken sendes er beløpet kun reservert på din konto, det vil si at vi har sikret oss at beløpet er tilgjengelig den dagen pakken sendes.

Hvis du kansellerer ordren før pakken er sendt, frigjøres det reserverte beløpet 1-2 virkedager etter at du kansellerte.

Hvis du kansellerer ordren etter at pakken er sendt, må du følge rutinen for angrerett. Det kan da ta opptil 2 uker før beløpet er tilbake på din konto.

Betaling i vår nettbutikk behandes av Nets, som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa og MasterCard/EuroCard. All kortinformasjon blir behandlet i henhold til kortselskapenes regelverk.

Vi tilbyr også fakturabetaling via leverandøren Klarna. For å handle med faktura må du oppgi ditt personnummer slik at en kredittvurdering kan bli foretatt.

Når du betaler med faktura, trenger du ikke oppgi kredittkortinformasjon og har i tillegg mulighet til å betale etter du har mottatt varene. Når din ordre er behandlet, vil du få tilsendt en faktura per e-post. Betalingsfrist for Klarna faktura er 14 dager. Du finner mer informasjon om Klarna faktura her.

Det er også mulig å samle opp dine kjøp på Klarnas månedsfaktura. Du kan lese mer om det her.

Frakt

Alle våre varer sendes tollfritt fra vårt varelager i Norge. Vi sender varene med MyPack fra PostNord. Standard fraktpris er NOK 59,- . Vi har for tiden gratis frakt for alle ordre over 600 kr.  Vi tilbyr i tillegg hjemlevering til NOK 99,-. For hjemlevering gjelder ikke gratis frakt for ordre over 400 kr.

Levering

Ordrebehandlingstid er 1-3 dager. Leveringstid etter ordrebehandlingstid vil vanligvis være 1-2 virkedager sør for Trondheim og 3-5 virkedager i resten av landet. Ingen ordrebehandling helg- og helligdager. Vi har vanligvis rask levering, men rekker ikke alltid å behandle alle ordre som er kommet inn i løpet av helgen på mandager pga. stor arbeidsbelastning. Besøk Postnords hjemmeside for å spore din pakke.

I romjulen vil det være noe redusert henting og utkjøring i forbindelse med Postnords romjulsruter. Det vil være ordinær levering igjen fra 5. januar.

Pakken leveres til ditt valgte MyPack-utleveringssted. Du blir varslet via SMS eller e-post (eller brev dersom du ikke har oppgitt mobilelefonnr.) når pakken er ankommet ditt valgte utleveringssted.

Har du valgt hjemlevering vil Postnord kontakte deg på telefon for å avtale leveringstidspunkt. Pakken blir levert på døren.

Gaver

Du kan bestille gaver i vår nettbutikk og få dem sendt til mottakeren. Hvis du handler for over 600 kr og velger fraktalternativet MyPack, spanderer vi frakten. Gavemottakeren vil ikke se pris for gaven og vil heller ikke motta noen ordrebekreftelse. Vi pakker inn gaver i lekker gaveemballasje kostnadsfritt. Bestiller du en av våre julegavekomposisjoner er de allerede pakket inn. For andre varer ber vi deg angi i kommentarfeltet hvilke varer som skal pakkes sammen. Vi har også mulighet til å skrive en liten hilsen på et kort på dine vegne. Ønsker du dette, ber vi deg opplyse om det samt skrive hilsenen i kommentarfeltet. Gavemottakeren vil motta en hentemelding per sms når gaven er klar for henting på MyPack-utleveringsstedet du har valgt. Det kan være lurt å sende mottakeren en liten melding om at en gave er på vei fra deg slik at du er sikker på at vedkommende henter pakken sin. Ta gjerne kontakt på web@olivenlunden.no om du har flere spørsmål om sending av gaver.

Retur og bytte

Vi selger matvarer som kan forringes av temperatursvingninger eller feil oppbevaring. Derfor kan vi dessverre ikke tilby noen form for bytte eller retur av varer etter at disse er kjøpt hos oss. Vi ønsker å garantere den beste kvaliteten på våre produkter og det forutsetter at vi har full kontroll på hvordan våre produkter oppbevares  fra produsent til butikk hyllen. Varer med påvist feil eller mangler vil fortsatt kunne byttes mot fremlagt kvittering.

Du er ansvarlig for risikoen og kostnaden ved retur til oss. Send varen i originalforpakning godt emballert. Retur som sendes i oppkrav hentes ikke ut av oss. Husk å legge ved kjøpsbevis i tillegg til utfylt angreskjema. Du får tilsendt angreskjema per e-post sammen med ordrebekreftelsen. Angreskjema kan også skrives ut her eller nederst på våre nettsider. Dersom årsaken er feil på varen, vennligst angi en tydelig feilbeskrivelse. Dersom årsaken til retur er en feil ved varen(e) eller en feil ved ordren, vil vi tilbakebetale dine returkostander.

Ved retur, takk for at dere informerer web@olivenlunden.no om at en pakke er sendt i retur.

Retur sendes til

OLIVENLUNDEN AS
OLIVENLUNDEN 1830 – HOVEDLAGER c/o OSLO PRODUKSJON OG TJENESTER AS (OPT)
Østre Aker vei 24 B,
0581 OSLO

Retur av og reklamasjon på varer som er skadd, har forringet kvalitet eller brutt emballasje skjer gjennom nettbutikken for varer kjøpt på nett eller/og i butikk . Rutiner for angrerett og retur i nettbutikken står forklart under «Angrerett og retur».

Uavhentede pakker

Pakker som ligger på utleveringssted mer enn 10 kalenderdager fra hentemelding er sendt blir returnert. Hvis du unnlater å hente din pakke, vil du bli trukket et ekspedisjonsgebyr på NOK 99,- før den resterende ordresummen overføres til din konto. For ordre under 100 NOK svarer ekspedisjonsgebyret til ordrens verdi. For ordre under 100 NOK vil du dermed ikke få tilbake pengene du har betalt dersom du ikke henter pakken din.